1.2 İlk çalışma programı_Kural-2

Kural-2: Süreli çalışmalısınız. Ve bu çalışma süresi kesinlikle uzun olmamalı. Süre ne kadar kısa olursa, öğrenmesi ve hazmetmesi de o kadar kolay olur. Kısa süreli çalışın ve mutlaka kısa molalar verin. Örneğin Minumum 10 dakika, maksimum 25 dakika, ideal bir süredir. Yirmi beş dakika sonra mutlaka 5 dakika mola verin. Çünkü bilimsel bir araştırmaya göre; İnsanların dikkat süresi bir konu üzerinde maksimum 25 dakikadır. Bu 25 dakikadan sonra öğrendiklerinizi unutmaya başlarsınız ve dikkatiniz dağılır. Bilimadamları bu problemi aşmak için kısa süreli mola vermeyi öneriyorlar. Verilecek 5 dakikalık kısa bir aradan sonra konsatrasyonunuzun arttığını ve daha hızlı öğrendiğinizi göreceksiniz.

O halde ikinci kuralımız 25 dakika çalış, 5 dakika mola ver. Daha önce de dediğimiz gibi çok çalışmayacaksınız. Az ama etkili çalışacaksınız. Düzenli olarak günde 50 dakika çalışmak mükemmeldir. Çalışmanızı iki blok bölüme ayırdığınızı düşünecek olursak, 25 dakika çalış-5 dakika mola ver sistemiyle günde 1 saatinizi çalışmaya ayırın. Bir saatin sizin için yeterli olmadığını düşünüyorsanız, zihinsel durumunuza ve çalışma isteğinize göre bunu 2 saate de çıkartabilirsiniz. Bu defa 25 dakikalık 4 blok halinde çalışmanız gerekir.

Genellikle insanların en sık yaptığı hata sık ve az çalışmak yerine, birden çok fazla ders çalışmak ve bu yüzden bıkkınlık, isteksizlik yaratan bir ruh haline girmektir. Eğer kendinizi çok çalışmak için zorlarsanız, bir veya iki gün, en fazla bir hafta sıkı ve çok çalışacaksınız; ancak daha sonra beyniniz bu duruma karşı çıkacak ve çalışmak istemeyerek size karşı koyacaktır. Böyle anları hepimiz yaşamışızdır. Sanki kendimizle savaşıyormuşuz gibi beynimiz bizi bir türlü rahat bırakmaz, ders çalışmamıza engel olur. Karşı koymaya çalışırız; ancak bu defa yıprandığımızı ve enerjimizin tükendiğini farkederiz. Bu durum uzun süreli devam edince psikolojik olarak bıkkınlık dönemine gireriz ve artık hiç çalışmayız. Önemli olan az ama sürdürülebilir, etkili bir çalışmadır.