Hafızamızı Güçlendirmek İçin Nasıl Beslenmeliyiz?

Unutkan olduğunu ve dikkat eksiliği yaşadığını düşünenler yada hafızasını güçlendirmek isteyenler, bu tavsiyelerimiz sizler için.
Beyninizi daha iyi çalıştırmak ve zekanızı daha iyi bir düzeye getirmek istiyorsanız bu mucize besinlere ihtiyacınız var demektir. Özellikle sürekli unutanlar ve hafıza ile ilgili problemleri olanlar için bu beyni çalıştıran yiyecekler kesinlikle tüketilmesi gerekenler arasında yer almalıdır.
Çeşitli hastalıkların yanı sıra yoğun iş temposu, stres ve hatalı beslenme gibi olumsuzluklar yüzünden ‘unutkanlık‘ artık her yaş grubunda sıkça görülen bir sorun haline geldi. Neyse ki unutkanlığı giderecek, düzenli tüketimi ile beyni çalıştıracak gıdalar yardımımıza yetişiyor. İşte hafızayı güçlendiren bu mucize gıdalardan öne çıkanlar.
Balık ve Omega 3
Somon, uskumru, ton, sardalya, ringa ve karadeniz hamsi, kalp sağlığı için etkili olan Omega-3 yağ asitleri bakımından zengindirler. Unutkanlığı önlemek için haftada 2 gün balık yemeniz, DHA’yı (DocosoHegzanoic Acid) daha çok almamızı sağlar. DHA, bilinen en iyi beyin destekleyici besinlerden biridir. DHA sadece belleği güçlendirmekle kalmaz, öğrenme ve konsantrasyona da olumlu yönde etkilerde bulunur. Eğer balık tüketemiyorsanız günde 1 gram omega 3 takviyesi almanızda fayda var. Omega-3 balık yağı tabletleri kullanabilirsiniz.
Kırmızı et
Sağlıklı beslenme kurallarına uyulduğunda B, C, D ve E vitaminleri doğal yoldan alınabiliyor. Yoğun iş temposu, ağır çalışma koşulları ve doğal yetiştirilmeyen besinler nedenleriyle özellikle B 12 vitamini eksikliği ortaya çıkıyor. Haftada 3 kez kırmızı et, günlük süt, yoğurt peynir ve yumurta tüketimi vücuda yeterli B12 vitamini alınmasını sağlıyor. B12 vitamini ihtiva eden gıdalar beyin ve hafıza için adeta doping etkisi yaratıyor. Güçlü bir hafıza için B grubu vitaminlerinin mutlaka alınması gerekiyor.
FINDIK/BADEM/CEVİZ
Fındıkta bulunan ve güçlü bir antioksidan olan E vitamini, beyindeki sinir hücrelerini korumak için yardımcıdır. Badem ve Omega 3 kaynağı ceviz ise odaklanma ve dikkat süresini uzatır.
Güçlü bir hafızaya sahip olmak için günde 3 adet ceviz, badem ve fındık tüketmek, yaşlılık dönemine yapacağınız en büyük yatırımlardan biri olacak.
BROKOLİ, KOYU YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER
Lahana, karalahana, ıspanak ve brokoli E vitamini ve folik asit için önemli kaynaklardır. Ayrıca öğrenme yeteneğini geliştiren ve hafıza için hayati önem taşıyan ‘Kolin’, anne sütünden sonra en çok soya ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, karnabahar ve yumurta sarısında bulunur.
Meyveler ve yaban mersini
Son yapılan araştırmalar yaban mersini, çilek ve böğürtlenin azalan bilişsel becerilerin artmasına yardımcı olduğunu gösteriyor. Bu gıdalar yaşla azalan beynin doğal faaliyetlerini korumayı sağlarlar ve yaşla ilgili olan hafıza kaybının oluşmasını engellemeye yardımcı olurlar. Her gün 5 porsiyon sebze-meyve tüketmelisiniz. Güçlü bir hafıza için porsiyonlardan biri mutlaka orman meyvesi, özellikle de yaban mersini olmalı. Günde 2-3 yemek kaşığı yaban mersini yeterli gelecektir. Tercihen kuru yabanmersini de yiyebilirsiniz. Ayrıca çilek, böğürtlen, kiraz da tüketebilirsiniz.
HAVUÇ-ANANAS
Hatırlama yeteneğini artırmak için kullanılabilir. Ayrıca içerdiği A vitamini ile iyi bir antioksidandır. Ananasın da ezberlemeyi kolaylaştırıcı etkisi vardır.
E vitamini ve tahıllar
E vitamini beyin sağlığı açısından en temel antioksidanlardan birini oluşturuyor. Bu vitamin özellikle tahıllarda bolca yer alıyor. Bulgur, esmer pirinç, buğday, çavdar, yulaf gibi besinlere günlük diyetinizde mutlaka yer verin. E vitamini aynı zamanda ıspanak, kabak, semizotu ve lahana gibi sebzelerde de bulunuyor.
AVOKADO
Kremalı yoğun bir tada sahip olan avakado da E vitamini açısından güçlü bir kaynaktır. E vitamini açısından zengin olan besinlerin C vitamini açısından da zengin olan avokado dahil olmak üzere Alzheimer hastalığının gelişmesi riskini azalttığı saptanmıştır. Bu gıdalar özellikle kısa süreli hafıza için önemlidir.
AY ÇEKİRDEĞİ
Ay çekirdeği dahil olmak üzere, çekirdek çeşitleri E vitamini açısından zengin kaynaklardır. 20 gr kurutulmuş ay çekirdeği günde alınması önerilen E vitamini miktarının yüzde 30’unu karşılar. Öneri olarak; salatanızın üstüne serpmeniz hem lezzeti artırır hem de beyin gelişimini hızlandırır.
“Kaliteli beslenme beyne de iyi gelir” Beslenme alışkanlıklarımız, öğünlerimizin düzenli olması, öğünlerde tüketilen yiyeceklerin çeşidi ve miktarı, sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için çok önemlidir. Bazı besinler beynin çalışmasını direkt olarak etkileyebiliyor. Beyin dostu besinler de öğrenmeyi artırır, hızlı düşünmeyi kolaylaştırır, zihin dağınıklığını önleyip odaklanmayı güçlendirir, konsantrasyonu artırır. Kısacası öğrenmeyi olumlu yönde etkiler. Sağlıklı yağlardan zengin, doymuş ve trans yağlardan düşük, bol tahıllı, yeşil yapraklı sebzeler ve fındık açısından zengin olan diyetlerin beyin sağlığı için oldukça iyi olduklarını kanıtlayan çalışmalar bulunuyor.
Dikkat etmeniz gerekenler
Fiziksel aktivite şart: Unutkanlığa karşı beslenmenin yanı sıra fiziksel aktiviteyi de unutmayın. Haftada 3 defa 45 dakika egzersiz yapın.
Bulmaca çözün, kitap okuyun: Satranç, bulmaca ve kitap okumak gibi beyin egzersizi aktiviteleri ile uğraşın.
Günde 15 dakika güneşe çıkın: D vitamini beynin genç kalmasını sağlayan vitaminlerden. Her gün 15 dakika güneşlenmek D vitamini eksikliğini önler.
Trans yağlardan kaçının: Bisküvi, cips, fast-food ve kızartmalardan uzak durmak unutkanlığa karşı dikkat etmeniz gereken en önemli kurallar.
Kansızlık gibi rahatsızlığı olan insanlar, unutkanlık yaşamaktadırlar. O yüzden böyle bir rahatsızlığı olanların, bir doktora görünerek tedavi olmasını tavsiye ediyoruz.

Category: Genel
About The Author
-