4-Uyku

UYKU VE HAFIZA İLİŞKİSİ

İyi bir hafıza için düzenli ve yeterli miktarda uyku çok önemlidir. Yapılan Bilimsel araştırmalar en verimli uyku saatlerinin; gece 23:00-03:00 arası olduğunu söylemektedir. Bu zaman dilimleri arasında uyunacak olan 2 saatlik uykunun, gündüzün 8 saat uykusuna bedel olduğu tespit edilmiştir. Bu yüzden kesinlikle bu zaman dilimlerinde mutlaka uyuyor olmamız gerekir. Aksi halde çalışmalarımız hiç verimli olmayacaktır.

Yine öğle vakti 11-30-13:00 arasında uyunacak, 30 dk’lık bir uykunun, gündüzün 4 saat uykusuna bedel olduğu tespit edilmiştir.

İsviçreli bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre; sağlıklı bir insan ortalama 8 saat uyumalıdır. Bilim adamları, geceleri uyuyamayan kişilerin hastalığa yakalanma riskinin daha yüksek olduğu söylüyor. Yapılan bilimsel araştırmalar; gece çok geç yatmanın sağlığımız için oldukça zararlı olduğunu gösteriyor. Bilimsel araştırmalara göre; uzun uyku da kısa uyku da insanın ömrünü kısaltıyor. Günde 5 saat uyuyanların da 8 saatten fazla uyuyanların da ömrü daha kısa oluyor.

Bilim adamları, uyku tekdüze bir süreç değildir, diyorlar. Bilimsel araştırmalara göre iki tip uyku düzeni mevcut; Bir derin uyku, bir de yüzeysel uyku var. Derin uyku, bağışıklık sistemini destekleyen hormonların salgılandığı 23.00 ile 03.00 arasındaki uykudur. Bu arada alınan uyku, vücudun en çok ihtiyaç duyduğu uykudur. Ben saat 04.00’te yatayım 8 saat uyuyayım demek bu süreçteki uyku kadar etkili değildir. 3 saat uyunacak olan derin uyku, 8 saatlik yüzeysel uykudan çok daha verimlidir.

Özetle gece saat 23:00-3:00 arasında uyumayan insanlar kendilerini gün içerisinde yorgun hissetmekte, unutkan olmakta ve dikkat eksikliği yaşamaktadırlar. Bu durumu uzun bir süre devam ettiren insanlar depresyona girmektedirler. Uyku problemi yaşayanların bir uzmana görünmesini tavsiye ediyoruz.